Seiten

Sonntag, 2. Dezember 2012

let me ride


  • si iar am vazut multe filme inteligente, acum cu m., venetiano-timisoreanul care a venit la berlin -de prin 2008 a devenit o traditie, sa vina in noiembrie o saptamina la berlin, sa ma "scaneze". ultimul film, vazut chiar azi: holy motors de leos carax. foarte foarte inteligent si suprinzator, de la imagini pina la ideea in sine, de oameni care doar joaca roluri si pentru care mai ales moartea e un rol. personajul principal, intrebat la un moment dat de un fel de supervisor, daca nu s-a plictisit, si de fapt, ce il mai face sa continue, spune ca joaca in continuare "pour la beaute du geste". cu o muzica, tot, foarte buna, mai ales melodia asta, "let my baby ride" (la care si originalul, al lui RL Burnside e misto) : http://www.youtube.com/watch?v=QdvBLFI5kIs


  • la "la notte", de antonioni, am adormit - poate asta e solutia, ca sa adorm, sa merg la cinema la filme de astea. imagini memorabile (cadrul cu zidul si jeanne moreau aparind doar putin, jos in stinga, apoi ea si tipul agatat la petrecere sarutindu-se in masina peste care ploua torential), replicile m-au plictisit, m-am indragostit insa de monica vitti. m., care stie tot felul de birfe de astea, intelectuale si semi-intelectuale, imi spunea ca jeanne moreau declarase in interviuri ca intotdeauna si-a dorit sa fie considerata mai degraba "frumoasa", decit "inteligenta" - la vremea ei, brigitte bardot era luata drept standard de frumusete, si ea, prin contrast, era doar aia desteapta. 
  • vineri am fost la "in ihrem haus"/ dans la maison, ultimul film al lui francois ozon. si asta, foarte bun. un elev care povesteste, intr-o tema pentru ora de franceza, cum incearca sa patrunda in familia unui  coleg de clasa. proful de franceza, care ii citeste tema, il tot incurajeaza pe elev sa-si continue experienta voyeurista, de dragul lecturii, respectiv a scriiturii. si desi ideea in sine e foarte perversa, ii da pentru tema nota maxima, pentru ca " e bine scrisa": http://www.youtube.com/watch?v=lnDyu-6B5ks
si ieri am gasit o lingura indoita, pe care normal ca am luat-o si am adus-o acasa, si m-am amuzat cu m., cu expresia "a invirti lingura-n rana"...



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen