Seiten

Samstag, 1. September 2012

of both of your directions

ieri a fost ziua a., prietena lui e. si a dat o mica petrecere. a. a facut 32 de ani si pleaca si ea la kiev, cu e. e. e deja acolo, vine abia in zilele urmatoare sa impacheteze lucrurile si sa plece, endgültig vorläufig (traductibil prost in romana, prin definitiv pe termen lung). si aseara, si in ultima perioada, de fapt, ma apasa un fel de nostalgie. e si toamna, care deja a venit aici, desi mai sint zile cu soare, si mai ales faptul ca persoanele de care am fost cea mai apropiata in acesti ultimi ani se cara. si in primul si in primul rind e.. si a. si f., care s-a dus la paris. acusi ma car si eu, oricum, undeva, nu stiu unde. i hate bucharest, si din pacate, asta e cea mai evidenta optiune. bleax. dar, sa nu disperam, se va gasi o solutie.

prietenii a. nu sint aceeasi cu ai lui e., si nici nu prea fac parte din sfera persoanelor cu care m-as intilni eu de buna voie, in timpul liber. sint benigni, dar si cumva, asa, treci pe linga ei fara sa-i vezi, stai de vorba cu ei si ai uitat instant ce-ti povestesc. in general, desigur, caci dintre toti, m., francez, dar dintr-o mama marocana, parea interesant. iesea putin din schema, eu intelesesem ca-l cheama mahomed (sau mahommed?), si s-a simtit jignit, cind m-am adresat asa, eu din contra m-am simtit flatata, cind el a dedus ca sint spioana, pentru ca n-am cont pe facebook.

prietenia mea cu a. s-a legat mult in ultimul timp. si pentru ca eu, ca varianta feminina a lui e., sint automat si varianta lui imbunatatita. si pentru ca, i don' t know, without any specific reason. tin la ea si mi se face dor cind nu ne vedem mult timp. din cind in cind mai vine la mine si stam de vorba pina tirziu, "ca fetele". si pentru ca nu ne-am vazut mult timp, si i-a fost si ei dor de mine, mi-a dat si ea aseara un cadou o pereche de cercei, si o carte despre marilyn monroe. o primise ea, dar mie "mi se potriveste mai bine". orice as face, tot nu scap de mm. i-am dat jos posterul, l-am pus in dormitor dupa biblioteca, am spart (din greseala) canile cu ea, calendare, gadgeturi, nu mai sint la vedere, si...nimic. vine dupa mine. o carte cu poeziile si notitele ei, cu scrisori si chiar cu biletele de cumparaturi. un detaliu interesant: era, in ciuda impresiei generale, de o atentie si o meticulozitate iesite din comun cind venea vorba de pregatit petreceri, sau cind isi aranja locuinta. si poeziile ei, de o tristete la fel de iesita din comun si o revelatie pentru oricine:

"Life -
I am of both of your directions
Somehow remaining hanging downward
the most
but strong as a cobweb in the
wind - I exist .
more with the cold glistening frost.
But my beaded rays have the colors I've
seen in a paintings - ah life they
have cheated you."

of both of your directions, to m. and m.

si asta, poza ei preferata, facuta de Cecil Beaton in '56:

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen