Seiten

Mittwoch, 7. November 2012

p.' complaints

if there is someone to whom I would like, one day, to be compared, (instead of charles bukowski) that would be philip roth. tocmai am terminat de citit portnoy's complaint.  mi-a placut cam tot ce-am citit la el. si nuvelele de debut, goodbye, columbus,si my life as a man. he is a good one.

acum vreo cateva saptamani am vazut pe arte un documentar cu/despre el. l-am vazut la m., intr-o miercuri seara, cu un interes dublat de dorinta de a-i demonstra lui m. cit de intelectuala sint eu, si cit de ignorant e el, si dupa ce am vazut filmul m-am carat instant acasa. documentarul a avut efect, si asupra lui m. (in timp) si asupra mea (instant). de unde deducem ca nu neaparat intentia conteaza. ca chiar daca ea nu e buna, initial, efectele ei, iata, sunt. in primul rind, l-am vazut si eu pe philip roth ca pe un tip chiar normal, cu foarte mult umor, intarindu-mi, o data in plus convingerea, daca mai aveam nevoie, ca de fapt in spatele unei "opere" e multa, foarte multa munca, si extrem de multa autodisciplina. si la philip roth si liniste si ordine. scrie pe foi albe, in picioare, la un pupitru - suferind de dureri de spate cronice si cum spune si el, ce scrie e in proportie de 80 la suta de fapt imaginat. ca si el scrie ca sa se elibereze de depresie. il citeaza pe freud, ca cine e/se simte iubit de mama lui e "un conquistador". simfonia a 3-a de mahler.

de fapt, cam totul e fictiune. povesteam acum ceva timp de filmul sirbesc, la care a venit regizorul si la care atunci s-a ridicat din sala si o femeie care aparea in filmul lui, si fiica ei, pe care n-o mai vazuse de mult si eu am plecat cu sentimentul ca iata, ce plina de miracole e viata noastra. de unde atita. mi-a explicat k., ca de fapt fusese aranjata scena, si ce am vazut noi,  bucurindu-ne ca prostii, era un performance, ca regizorul face acum filme low-budget si profita de ocazii de astea, pe bani putini. o faza misto, neregizata, in bus, un turc, ori drogat, ori asa el de felul lui, care le spunea gagicilor care stateau linga el, sa treaca mai la distanta, ca el e "ca un magnet" si ca daca se lipeste vreuna de el, nu mai scapa."ich bin so magnetisch"...

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen